תעלומות לא פתורות של עולמינו


תעלומות לא פתורות של עולמינו

בחיים שלנו יש כל כך הרבה דברים לא מובנים! יש כל כך הרבה שאלות שאין לנו עליהן תשובות חד משמעיות. בואו ננסה להציג בפניכם חלק מה- "חידות" המעניינות ביותר של עולמנו.


1. אפקט הפלצבו

אפקט הפלצבו זו תופעה, כאשר האדם מחלים או חל אצלו שיפור משמעותי במצב הבריאותי רק בזכות האמונה יוצאת הדופן של החולה בהשפעה של התרופות אותן הוא נוטל. ככלל, במקום תרופות החולה נוטל ויטמינים וכדומה. כאשר מחליפים את התרופה בפלצבו, לא מדווחים על כך למטופל. והוא חי באמונה שהוא ממשיך ליטול את התרופה.

ומדענים לא יודעים למה יש תופעות כאלה. אולי כל העניין במוח האנושי, בכוח השכנוע העצמי... אכן, בגוף שלנו עדיין ישנן תעלומות בלתי פתורות רבות.


2. זומבים בהאיטי

כישוף וודו בהאיטי – הוא חלק מדת, אשר כבר זמן רב נחשב למשהו שלילי. העניין הוא, שהוודו משמש ליצירת... זומבים. אבל לא זומבים של הוליווד. זומבים נוצרים מאנשים אשר ללא עוררין מצייתים לפקודות של הבעלים. ווייד דייויס, אתנו-ביוליג מקנדה, אסף מידע רב בנושא זה. ככל הנראה, פולחן וודו הגיע מאפריקה.

שני תכשירים (כנראה רעלים) מוכנסים אל זרם הדם של הקורבן. אחד מהם יוצר תנאי הכרחי לכניסת האדם לטראנס דמוי מוות. מהצד נראה כאילו הקורבן אינו פועל באופן עצמאי, והוא כפוף לבעלים שלו. דיוויס גילה גם עובדה חשובה: הפיכת האדם לזומבי היא לא מקרית – זה משמש בתור עונש חמור, ככל הנראה, כדי להעניש את אלו שהפרו את החוקים המקודשים של וודו. אבל איך זה עובד בדיוק - לא ברור.

 
3. אינטואיציה

זה קורה, שאנחנו יודעים משהו, ולא מבינים מאיפה הידע הזה. זו אינטואיציה. לפעמים קוראים לתופעה הזו "החוש השישי" או "תחושת הבטן". אינטואיציה היא היכולת לרכוש ידע ללא מקור ברור של מידע. יש הטוענים שיש להם תחושה שמישהו צופה בהם. ובבדיקה מסתבר שזה אכן כך. לפעמים השוטר יכול להסתכל על החשודים בפשע, ומיד לקבוע מי האשם, ולאחר מכן לגלות שהוא באמת צדק. יש אנשים שאומרים שכל זה מקרי. אחרים מאמינים שלמוח האנושי יש את היכולת לרכוש ידע מן הלא מודע. זוהי עוד אחת מהתעלומות של המוח האנושי.


4. קווי נסקה

דמויות ענק מגולפות במישורי נסקה בפרו, עשויות ישרות באופן מושלם. חלק מהציורים משתרעים על פני מאות מטרים. הם נראים כאילו הם נעשו בידי ענק לפני אלפיים שנה. והדבר המוזר הוא, שאפשר לראותם רק מהאוויר. אז איך בני נסקה העתיקים ציירו אותם?
החוקרים טוענים שהם יצרו בלון פורח מסוג כלשהו, ושלטו על התהליך מהאוויר. אכן, הניסוי שנערך הוכיח שבני נסקה יכלו לבנות בלון פורח, ובעזרתו לצייר דמויות של בעלי חיים וצמחים.

עם זאת, לכמה מהקווים הארוכים אין כל קשר לדמויות. הסופר אריך פון דניקן מאמין, שאלו מסלולי המראה של חלליות חייזרים, והחייזרים הם אלו שיכלו לעשות אותם. מריה רייכה, אסטרונום, אומרת שהשורות האלה יכלו לשמש את האינדיאנים בתור לוח שנה, כמו גם לסייע לעקוב אחר הכוכבים וכוכבי הלכת. בין התמונות יש תמונה של קוף, שיש לו זנב ספירלה, הדומה לקווי המסלול של מערכת השמש שלנו. יש תיאוריות נוספות ומעורפלות יותר, שמספרות שאת הציורים לפני כ-2000 שנה ציירו אנשים ענקיים. כך, הופעת הציורים האלו עדיין נשארת בגדר תעלומה.

 
5. מגליתים

מבנים מגליתים הם סלעי ענק. זה יכולים להיות פסלים, או אבנים פזורות לפי איזשהו דפוס. נותר בגדר התעלומה העניין, איך אבותינו היו מסוגלים ליצור מבנים עצומים כאלה? לא היה להם שום טכנולוגיה שיכולה לממש את הפרויקטים הללו.
סטונהנג' הוא דוגמה טובה. והמבנה הגדול ביותר של גושי אבן ענקיים הוא הפירמידה של גיזה. התעלומה היא לא רק איך לבנות מתקנים אלה, אלא גם למה. השם "Megalith" מתורגם כמו "אבן ענקית".

עם זאת, ישנם מבנים מגליתיים מעטים, שאינם מסתוריים. אבל בעיקר, נראה שמבנים כאלה, האנשים העתיקים לא יכלו להקים ללא עזרה של אף אחד. עכשיו אנשים רבים מאמינים שהחייזרים עזרו לעם העתיק. אבל המדענים משערים דברים עוד יותר מוזרים. הם מאמינים שאולי הייתה תרבות עתיקה אבודה, שהייתה מתקדמת מאוד. אולי התרבות הזו העבירה מאוחר יותר את הידע איך לבנות מתקנים מסוג זה. עם זאת, אין ראיות ממשיות לכך.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תעלומות לא פתורות של עולמינו